Apa itu tone wow dan buat duit sebagai pengedar simkad tahun 2020 ini


apa itu simkad tone wow

Simkad tone wow adalah sebuah simkad handphone macam biasa tetapi yang bezanya…ia dicipta KHAS untuk individu atau sesiapa sahaja yang setiap bulan mengalami MASALAH KEWANGAN atau DUIT.

Macam mana ia boleh membantu kewangan? Dengan guna dan daftarkan simkad ini…paling sedikit kepada 4 pengguna baru sahaja! Nanti saya terangkan. Teruskan baca.

Sebelum itu, saya ceritakan pengenalan sedikit. Simkad Tone Wow yang saya guna adalah dari jenis Tone Wow Plus atau kodnya TWP. Simkad ini dikeluarkan oleh Syarikat Tone Wow Sdn Bhd (1225327-U) yang Hqnya di alamat B-G-1, Jalan 3/149E, Taman Sri Endah, Bangunan Endah Promenade, Bandar Baru Sri Petaling, 57000 Sri Petaling, Kuala Lumpur. Website syarikat ialah di https://www.tonewow.net/

Simkad TONE WOW dikuasakan oleh Rangkaian 4G Digi Telecommunications di seluruh Malaysia.

Sekarang kita berbalik kepada bagaimanakah simkad ini boleh menjana duit setiap bulan kepada kita? Ok, sepertimana yang saya nyatakan kat atas tadi, caranya ialah dengan kita guna dan daftarkan simkad ini kepada paling sikit…4 orang pengguna baru sahaja. Ia betul…paling sikit 4, jap lagi anda akan faham konsep itu.


Guna Simkad Tone Wow plus

Sebelum anda boleh guna dan menjana pendapatan, anda kena beli dan aktifkan simkad ini terlebih dahulu daripada pengedar tonewow plus. Anda boleh beli simkad dari jenis LITE yang berharga RM10 sahaja. Selepas berjaya didaftar dan simkad anda telah aktif, maka anda telah pun menjadi pengguna simkad tonewow ini. Tahniah dan selamat datang! P/s: Anda sebenarnya sudah bergelar pengedar juga.

Ohh ya, saya beli simkad no.baru kerana saya memang bercadang untuk jadikan no.hp baru tersebut untuk tujuan bisnes semata-mata dan sebagai simkad backup. Saya juga sarankan anda beli simkad Lite bernombor jugak.

Kemudian bolehlah anda topup untuk membeli mana-mana pakej Pelan Langganan. Saya amat-amat sarankan anda sentiasa topup simkad anda secara online je menggunakan app myWOW yang boleh di download dan install dari PlayStore bagi android dan AppStore bagi ios.

App itulah yang anda akan guna untuk transfer duit terlebih dahulu daripada akaun bank anda ke WOWlet untuk membeli topup. Selepas kredit topup mencukupi, anda boleh pula membeli mana-mana pelan langganan yang ditawarkan. Selain itu, app itu juga untuk anda mendaftar pengguna baru anda, lihat rangkaian serta lihat komisen bulanan anda.

Ada 2 pelan langganan tone wow di tahun 2020 ini yang saya rasa sangat berbaloi. Yang pertama ialah TDS50 dan yang kedua TDS30 seperti dibawah. Lain-lain pelan boleh lihatsini

Jika anda lihat pelan-pelan diatas, harga dan kuota-kuoata yang ditawarkan bagi saya ia sangat berbaloi walaupun sebagai pengguna sahaja. Betul tak? Tapi jomlah kita jual simkad ini juga, untuk merasa jugak pendapatan pasif setiap bulan. Kalau dapat RM2000 setiap bulan pun sangat-sangat ok kan?

P/s: Jika kita pengedar maka minima topup untuk kita layak dibayar komisen adalah sebanyak RM30 sahaja sebulan. Anda boleh beli pakej TDS30 setiap bulan atau tambah sikit jika nak langgan TDS50. Yang penting setiap bulan jangan kurang RM30 topup.

Baiklah, sekarang kita ke bahagian seterusnya…


Daftarkan 4 Simkad Paling Sikit

Komisen kita adalah diberi oleh Syarikat Tonewow bilamana kita daftarkan pengguna baru dan mereka melakukan topup.

Logikla kan makin ramai kita daftarkan, makin banyak komisen topup kita boleh dapat kan? Tetapi…isunya TAK SEMUA PENGEDAR boleh jual banyak simkad atas pelbagai faktor.

Kat sinilah Tone Wow Plus memainkan peranannya. Untuk pengetahuan, tone wow plus menggunakan pelan pemasaran yang dinamakan sebagai Reverse 2-UP dimana secara kasarnya…kita boleh dapat 2 orang pengguna baru apabila pengguna yang kita taja DAN yang kita dapat telah cukup daftar 4 simkad.

Kaedahnya bermula begini…bila cukup 4 pengguna pertama yang kita daftar maka sistem akan pilih secara rawak 2 pengguna dari 4 itu untuk di pass-up atau diberi kepada upline kita. Sekali itu sahaja. Kalau kita masih nak menaja yang ke 5,6,7,8 dan seterusnya…semua masuk rangkaian kita. Hanya 2 dari 4 pertama sahaja akan di pass up kepada upline.

Walaubagaimanapun 2 pengguna yang dipass up itu apabila mereka topup, kita kan sebagai penaja mereka, kita tetap dapat komisen daripada mereka, so jangan risau jangan sedih sebab apa…nanti kita pula akan terima limpahan pengguna baru jugak.

Jadi, rangkaian kita akan bergerak daripada baki 2 pengguna kita itu. Kat sinilah magik berlaku untuk kita pula. Jika mereka cukup daftar 4, kita pula akan terima 2 pengguna baru setiap orang, 2×2=4. Jadi sekarang kita ada 4 pengguna kita sendiri taja + 4 pengguna baru yang kita dapat = 8 pengguna.

Magik akan terus berlaku seperti dibawah ini sila fahamkan betul-betul ya:

  • Daripada 4 pengguna yang kita dapat itu, setiap mereka bila cukup sahaja 4, kita akan terima lagi 2 pengguna baru setiap seorang. Jadi sekarang kita ada 8 pengguna baru pula.
  • Daripada 8 pengguna baru yang kita dapat itu, setiap mereka bila cukup sahaja 4, kita akan terima lagi 2 pengguna baru setiap seorang. Jadi sekarang kita ada 8×2=16 pengguna baru pula.
  • Daripada 16 pengguna baru yang kita dapat itu, setiap mereka bila cukup sahaja 4, kita akan terima lagi 2 pengguna baru setiap seorang. Jadi sekarang kita ada 16×2=32 pengguna baru pula.
  • Daripada 32 pengguna baru yang kita dapat itu, setiap mereka bila cukup sahaja 4, kita akan terima lagi 2 pengguna baru setiap seorang. Jadi sekarang kita ada 32×2=64 pengguna baru pula.
  • Daripada 64 pengguna baru yang kita dapat itu, setiap mereka bila cukup sahaja 4, kita akan terima lagi 2 pengguna baru setiap seorang. Jadi sekarang kita ada 64×2=128 pengguna baru pula.
  • Daripada 128 pengguna baru yang kita dapat itu, setiap mereka bila cukup sahaja 4, kita akan terima lagi 2 pengguna baru setiap seorang. Jadi sekarang kita ada 128×2=256 pengguna baru pula.
  • Daripada 256 pengguna baru yang kita dapat itu, setiap mereka bila cukup sahaja 4, kita akan terima lagi 2 pengguna baru setiap seorang. Jadi sekarang kita ada 256×2=512 pengguna baru pula.
  • Daripada 512 pengguna baru yang kita dapat itu, setiap mereka bila cukup sahaja 4, kita akan terima lagi 2 pengguna baru setiap seorang. Jadi sekarang kita ada 512×2=1024 pengguna baru pula.
  • Daripada 1024 pengguna baru yang kita dapat itu, setiap mereka bila cukup sahaja 4, kita akan terima lagi 2 pengguna baru setiap seorang. Jadi sekarang kita ada 1024×2=2048 pengguna baru pula.
  • Daripada 2048 pengguna baru yang kita dapat itu, setiap mereka bila cukup sahaja 4, kita akan terima lagi 2 pengguna baru setiap seorang. Jadi sekarang kita ada 2048×2=4096 pengguna baru pula.
  • Dan begitulah seterusnya….

Ambil contoh di atas…kita telah pun mempunyai seramai 4+4+8+16+32+64+128 +256+512+1024+2048+4096=8192 ahli. Semua itu umpama kita sendiri yang menaja (boleh ke kita nak menaja 8ribu simkad sendiri huhu)…tetapi hakikatnya…kita hanya menjual 4 keping simkad sahaja.

Itulah kehebatan pelan reverse 2 up tonewow plus, bagaimana bermula 4 sehingga mempunyai ribuan ahli, khas untuk kita-kita yang tak berapa boleh nak menjual banyak simkad.

Tetapi perasan tak kenapa saya nyatakan paling sikit 4 simkad dan bukan hanya 4 simkad? Sebenarnya…ia bergantung kepada keadaan rangkaian kita. Sekiranya 4 yang pertama kita daftar itu memang aktif atau kaki bisnes yang betul-betul buat bisnes ini…maka rangkaian kita dan yang dipass up kepada upline itu akan terus bergerak. Jadi terpulanglah kepada anda sama ada nak teruskan menaja atau hanya memantau kumpulan anda sahaja.

Tetapi jika anda rasa…daripada 4 yang anda taja itu, ada yang tidak mahu meneruskan atau hanya ingin guna sahaja ATAU anda rasa rangkaian anda tidak bergerak, maka anda perlulah membuat penajaan lagi dan lagi.

Oleh itu bagi saya amat penting untuk kita semua faham akan konsep bekerja untuk cukupkan 4 simkad masing-masing. Dan upline mestilah peka dan membantu setiap ahli yang ditaja sendiri…supaya mereka berjaya cukupkan 4 simkad paling sedikit. Itu yang paling terbaik.

Bila semua berjaya….nescaya rangkaian akan aktif bergerak.


Berapa Duit / Komisen Dapat?

Untuk simkad Lite, struktur komisen seperti berikut (topup melalui WOWlet):

  • Pengguna pertama = 4% dari nilai topup pengguna itu.
  • Pengguna ke-2 = 5% dari nilai topup pengguna itu.
  • Pengguna ke-3 = 5% dari nilai topup pengguna itu.
  • Pengguna ke-4 = 8% dari nilai topup pengguna itu.

Selepas cukup 4, semua % akan bertukar. Pengguna pertama, ke-2, ke-3 anda juga akan dapat 8% dari nilai topup mereka.

Dan selepas itu, pengguna ke-5,6,7,8 dan seterusnya sama ada yang anda daftarkan sendiri atau dapat dari pass up…anda akan dapat 8% dari nilai topup mereka itu semua.

Illustrasi seperti gambar di bawah:

struktur komisen simkad tone wow plus


Akaun LITE di upgrade ke Akaun BIZ

Tahukah anda?

Tahukah anda, sebagai ahli TONE PLUS LITE, anda boleh menaik taraf dari seorang pengguna akaun Lite menjadi pengguna akaun Tone Plus Biz secara PERCUMA?
Apabila Jumlah Pendapatan Bulanan anda mencecah RM100 dan keatas, akaun anda akan dinaiktaraf ke akaun Biz secara automatik tanpa kos tambahan!

Akaun Biz ni % komisen topup anda dapat dinaikkan daripada 8% ke 13% untuk kesemua ahli-ahli sedia ada dan jugak yang baru. Best tak? Illustrasi Biz seperti di bawah:

akaun biz tone wow

Sekarang saya buat contoh. Katakan kita ada total ahli seramai 8192 orang. Katakan kesemua topup setiap bulan RM30. Katakan % komisen sudah 13% sebab dah capai RM100. Maka, komisen kita pada bulan itu (8192 x RM30 x 13% = RM31,948.8)

Kat bawah pula antara penyata atau testimoni komisen ahli tonewow yang dapat. Nanti syarikat akan masukkan ke dalam akaun bank yang kita beri.


Daftar Simkad Tone Wow Plus

Baikla, saya rasa sampai disini dahulu penerangan saya. Moga-moga anda boleh dapat gambaran tentang simkad tonewow plus ini. Untuk mendaftar anda boleh menempah satu simkad tone wow dengan menghubungi saya di wassap. KLIK SINI untuk wassap ejen tonewow ayer Keroh, Melaka.

Terima kasih.

P/s: Sekiranya anda sedang mencari-cari peluang menambah pendapatan, boleh pertimbangkan tonewow kerana ia sangat sesuai bagi yang tiada modal bisnes yang banyak, mahupun tiada banyak masa, hanya beri 2-komitment iaitu GUNA sendiri dan DAFTAR paling sikit 4 simkad. KLIK SINI untuk wassap ejen tonewow ayer Keroh, Melaka.